Mijn idee, een goed idee?!, 17 sept

Kamer-van-koophandel-2013-09-17-Mijn-idee-folder KvK-210-100

Arnhem, 27 augustus 2013

‘Mijn idee, een goed idee?!’ in gemeente Nijmegen

Startersproject ondersteunt toerisme & recreatie

Binnenkort gaat het project ´Mijn idee, een goed idee?!´ van start in de gemeente Nijmegen.
Dit project biedt starters en bestaande ondernemers in recreatie en toerisme ondersteuning bij het omzetten van hun (nieuwe) idee naar een ondernemingsplan.
Op dinsdag 17 september 2013 vindt om 19.30 uur een gratis informatieavond plaats in De Lindenberg, Ridderstraat 23 in Nijmegen.

Workshops en kennisbijeenkomsten
Het traject voor deelnemers bestaat uit vijf workshops voor het schrijven van een ondernemingsplan.
Daarnaast wordt persoonlijk advies aangeboden op het gebied van bijvoorbeeld marketing en promotie, regelgeving, financiën of veiligheid.
Het project gaat op 17 september 2013 van start met een gratis informatieavond voor geïnteresseerden. In oktober starten de workshops voor deelnemers.

Knowhow
Uniek aan dit project is dat nauw met de gemeente wordt samengewerkt, zodat deelnemers direct de haalbaarheid van hun idee zien. Eventuele problemen worden op die manier vroegtijdig voorkomen. Voor de specifieke kennis en deskundigheid is ook gezorgd: de projectpartners hebben veel toeristische knowhow voor de ondernemer. Het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen weet alles van marketing & promotie, de Rabobank heeft de expertise over financiën en verzekeren, en de Kamer van Koophandel is deskundig op het gebied van ondernemerschap en regelgeving.

Goede ervaringen
Er zijn goede ervaringen met dit project opgedaan, dat inmiddels in meer dan 25 Gelderse gemeenten heeft gedraaid. Elke editie nemen er tientallen (aspirant-)ondernemers deel aan het project. Tweederde van de plannen is daadwerkelijk uitgevoerd. De financiering van dit project komt vooral van de gemeente Nijmegen en van Kamer van Koophandel Centraal Gelderland.

Meer informatie en aanmelden
Deelnemers aan het project betalen een bijdrage van 99 euro voor vijf workshops en persoonlijke advisering (normale prijs 1.000 euro). De ondersteuning duurt ongeveer drie maanden. Wilt u meer informatie of wilt u zich aanmelden voor de informatieavond op 17 september,
dan kunt u terecht op www.mijnideegoedidee.nl of bij de volgende personen:
– Kamer van Koophandel Centraal Gelderland, Irmgard Look, telefoonnummer: 088-5852081 of e-mail: irmgard.look@kvk.nl
– Brederode Advies, Johan Kaspers, telefoonnummer: 06-13517163 of e-mail: kaspers@brederodeadvies.nl

Bron Kamer van Koophandel Arnhem

Agenda Nijmegen

Meer nieuws - winkels en bedrijven Nijmegen - Agenda Nijmegen